Rec Comment OF M!иикy@иs^s Blog

ေရွးသမိုင္းက စက္ရုပ္မ်ား

ေက်ာင္းကပြဲအတြက္ တီးဝိုင္းတိုက္ေနရလို႔ မအားဘူး ျဖစ္ေနတယ္ဗ်ာ။ ႏိုင္ငံအႏွံ႔က လူမ်ိဳးအလိုက္ တီးက ကၾကမွာဆိုေတာ့ ျမိဳင္ျမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ေလး ျဖစ္ေအာင္ အားလံုး ဝိုင္းၿပီး ၾကိဳးစားေနၾကရတယ္။ ဆုေလး ဘာေလး ေပးမလားေတာ့ မသိရေသးဘူးဗ်။ razz ျမန္မာ့ရိုးရာ အုိးစည္ဒိုးပတ္ကို ဦးေရႊရိုး ေဒၚမိုးနဲ႔ တြဲျပီး တီးမႈတ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ တတ္သည့္ပညာ မေနသာ ဆုိသလို ဝင္ရႈပ္လိုက္တာကေတာ့ ဘာဂ်ာမႈတ္မလို႔ဗ်ိဳ႕။ mrgreen ဒါ့ေၾကာင့္ အသစ္မေရးျဖစ္ဘူး ျဖစ္ေနရတာ။ လာၾကည့္ၿပီး အသစ္မေတြ႔ရမွာ အားနာလို႔ ဖြဲ႔တည္ရာမဂၢဇင္းမွာ ပါၿပီးသားျဖစ္တဲ့ ေရွးသမိုင္းက စက္ရုပ္မ်ားကို မဂၢဇင္းမွာ မဖတ္ရေသးတဲ့ သူေတြအတြက္ ျပန္တင္ေပးလိုက္ပါတယ္ဗ်ာ။

ေရွးသမိုင္းက စက္ရုပ္မ်ား

သာမာန္အားျဖင့္ စက္ရံုမ်ားစတင္ တီထြင္လာခ်ိန္ကို ႏွစ္ဆယ္ရာစုလို႔ပဲ ထင္မိၾကမွာပါ။ တကယ္ေတာ့ ေပေလးပင္ ရွင္ေလးပါးမွ ရွင္မဟာရဌသာရ ေရးသားထားေသာ တံတားဦး မဂၤလာေစတီေတာ္ ေမာ္ကြန္းထဲမွာပါတဲ့ ဆယ့္ငါးရာစုႏွစ္က အရုပ္တစ္ရုပ္ အေၾကာင္းမွ စတင္ရပါလိမ့္မယ္။ ဒီအရုပ္ကို စက္ၾကိဳးယႏၲရားအတတ္နဲ႔ အေျခခံျပီး သစ္သားနဲ႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ပုဏၰားရုပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ တန္ေဆာင္း၏ အေရွ႕ေျမာက္ တေနရာမွာ ဆံပင္းကို က်စ္ကြာ ေနာက္တြဲထံုးလ်က္ မုတ္ဆိတ္ က်င္စြယ္တို႔ကို ဖားလ်ားခ်လ်က္ မွန္ကူကြက္ကို ေရးျခယ္လ်က္ အရြယ္အိုမင္းလွေသာ ပုဏၰားသစ္သားရုပ္ၾကီး တစ္ရုပ္ျဖစ္သည္။ ပုဏၰားရုပ္ၾကီးသည္ ႏႈတ္ခမ္းကို ဖြင့္ကာ အုပ္ကာ ေမးတလႈပ္လႈပ္ျဖင့္ လူပကိ အရွင္ကဲ့သို႔ စကားေျပာတတ္ေလသည္။ ပုဏၰားရုပ္ၾကီးထံ လကၡဏာေမးလွ်င္ မ်က္ေတာင္ ခတ္လွ်က္ မ်က္လံုးလည္လွ်က္ ျပံဳးျပံဳးရယ္ရယ္ႏွင့္ လကၡဏာၾကည့္ေပးတတ္သည္။ ဂါထာတို႔ကို နားဝင္ခ်ိဳေအာင္ ရြတ္တတ္ေလသည္။ လာသမွ်ေသာသူတို႔အား အဘ အမယ္ စသည္ျဖင့္ ခ်စ္စဖြယ္ ေခၚတတ္သည္။ လူပရိသတ္မ်ားအား “ငါသည္ သီဟိုမင္းထံမွ ေရႊနန္းသဘင္ပြဲေတာ္သို႔ ကိုယ္စားလာေရာက္ျခင္း ျဖစ္သည္ ၊ ငါ့အသက္သည္ အသက္ ၈၀ ရွိျပီ” ဟု ပီပီသသ ေျပာတတ္သည္တဲ့။

အဲဒီေခတ္က စက္ၾကိဳးယႏၲရား အတတ္မွာ အလြန္ပင္ စိတ္ဝင္စရာ ေကာင္းေနေခ်ေလျပီ။ စက္ၾကိဳး ယႏၲရားအတတ္ဆိုတာကေတာ့ စက္သီး ၊ ဘီး ၊ ေခြးသြားစိတ္ ၊ ေမာင္းတန္ ၊ ခ်ိတ္ဆက္ ၊ သံကြင္း နဲ႔ ေလးျပား ကဲ့သို႔ ပစၥည္းမ်ားကို စက္ၾကိဳးေတြနဲ႔ ခ်ိန္ျပိး တပ္ဆင္တဲ့ပညာရပ္လို႔ အေျခခံ ယူဆလို႔ ရပါတယ္။ ပုဏၰားရုပ္ၾကီးကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ စက္ၾကိဳးယႏၲားရားအတတ္အျပင္ အျခားပညာရပ္ေတြကိုပါ စိတ္ဝင္စားစရာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာ - စကားေျပာေစတဲ့နည္း။ အဲဒီေခတ္အခ်ိန္က ျမစ္ကမ္းနား နေဘးလုိ ေနရာေတြမွာ အင္မတန္ ထူးဆန္းတဲ့ အသံဖမ္းေက်ာက္တံုးေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီ ေက်ာက္တံုးေတြနားမွာ သြားစကားေျပာမိရင္ ေက်ာက္တံုးေတြက စကားေတြကို ဖမ္းထားျပီး ျပန္လႊင့္ေပးတတ္တယ္။ အလြန္ အံ့ၾသဖြယ္ ရွားပါး ေက်ာက္တံုးေတြေပါ့။ ျဖစ္ႏိုင္ပမလားလို႔ သံသယရွိဖြယ္ရွိတယ္။ အသံဖမ္းတယ္ အသံလြင့္တယ္ဆိုတာက လွ်ပ္စစ္ဓါတ္ သံလိုက္ဓါတ္နဲ႔ လွ်ပ္စစ္လိႈင္း သံလိုက္လိႈင္းေတြ စိးေမ်ာနစ္ျမဳပ္ႏိုင္တဲ့ အရာရယ္ ကာဗြန္မႈန္႔လို ႔ ပစၥည္းေတြရယ္ အခ်ိဳးက်က် ေပါင္းစပ္သြားခဲ့ျပီး ျဖစ္ႏိုင္လာပါတယ္။ ဒီလိုနည္းနဲ႔ ေဗဒင္ေဟာတဲ့ စကားသံေတြ ေပၚေစပါတယ္။ လာသူမ်ားကို အသက္အရြယ္အလိုက္ ႏႈတ္ဆက္တတ္တာ ၊ ဟန္ပန္ေတြ ေပၚေအာင္ လုပ္တာ တျခားလႈပ္ရွားမႈေတြကေတာ့ ဘယ္လိုအတတ္ပညာေတြေၾကာင့္လို႔ အတိအက် မေဖာ္ျပထားခ့ဲပါဘူး။ အလြန္ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခဲ့သည္ေလ။ အဲဒီေခတ္က ဘုရားတည္တာေတာင္ ပံုစံတူတည္ထားမွာစိုးလို႔ ပန္းရံဆရာေတြကို ကြပ္မ်က္ခဲ့သည္မလား။
သစ္သားပုဏၰားရုပ္ထက္ အဆင့္ျမင့္လာတဲ့ စက္ရုပ္ကေတာ့ သီရိဓမၼာေသာကမင္းၾကီး လက္ထက္မွာပါ။ ျဖစ္လာပံုက သီရိဓမၼာေသာကမင္းၾကီးဟာ တျခားမင္းတပါး ကိုးကြယ္ထားတဲ့ ဌာပနာေတြကို လိုခ်င္စိတ္ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီေခတ္က ဌာပနာေတြကို ဓားစၾကၤာ လွံစၾကၤာေတြ ၾကားထဲမွာထားတယ္ေလ။ ဓားစၾကၤာ လွံစၾကၤာေတြေၾကာင့္ သြားယူသူ ေခါင္းျပတ္မွာကိုး။ ဒါ့ေၾကာင့္ စက္ၾကိဳးယႏၲရားအတတ္ တတ္သူကို သြားယူခိုင္းေတာ့ သူ႔ရဲ႕ အတတ္နဲ႔ ဓားစၾကၤာ လွံစၾကၤာေတြကို ဖ်က္ဆီးျပီး ဌာပနာေတြကို ယူလာႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဒီစက္ၾကိဳးယႏၲရားအတတ္ဟာ ေခါမတိုင္းက စတင္ခဲ့တဲ့မို႔ သူတို႔ပညာကို တျခားတုိင္းျပည္က ရသြားရင္ လိုက္သတ္တယ္ေလ။ ဒါနဲ႔ပဲ တစ္ေန႔မွာ သီရိဓမၼာေသာကမင္းၾကီးဆီကို ေခါမတိုင္းမွ အင္မတန္လွပျပီး အဖိုးတန္တဲ့ ေသတၲာၾကီးတစ္လံုး လက္ေဆာင္ေပးလိုက္တယ္။ မင္းၾကီးလဲ ေသတၲာၾကီးရေတာ့ အားရဝမ္းသာ ဖြင့္ခိုင္းတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူမွ ဖြင့္လို႔မရဘူးျဖစ္ေနခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ စက္ၾကိဳးယႏၲရားအတတ္ တတ္သူကို ေခၚဖြင့္ခုိင္းေတာ့ အဲဒီလူက စမ္းသပ္ျပိးတဲ့ေနာက္မွာ မဖြင့္ပါရေစနဲ႔ ေသတၲာကို ဖြင့္လိုက္ရင္ အထဲက စက္ရုပ္ထြက္လာျပီး သူ႔ေခါင္းကို ျဖတ္ပါလိမ့္မယ္လို႔ ေလွ်ာက္တယ္။ မင္းၾကီးက အတင္းဖြင့္ခိုင္းေလေတာ့ ေသတၲာကို ဖြင့္လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ အထဲက စက္ရုပ္က ဝုန္းကနဲ ထြက္လာျပီး သန္လ်က္နဲ႔ အဲဒီပညာရွင္ရဲ႕ ေခါင္းကိုျဖတ္ ေခါင္းျပတ္ကိုပိုက္ျပီး သူ႔တုိင္းျပည္ကို ျပန္ထြက္ေျပးသြားေလသတဲ့။ ဌာပနာေတြကို ကာကြယ္ထားတဲ့ ဓားစၾကၤာ လွံစၾကၤာေတြကို ဖ်က္ဆီးႏိုင္တဲ့ ပညာရွင္ကို ျပန္သတ္ခ်င္တဲ့အတြက္ တီထြင္ဖန္တီးထားတဲ့ စက္ရုပ္ပါ။ အျခား ဘယ္လိုစက္ရုပ္မ်ိဳးေတြ ဖန္တီးခဲ့ေသးလဲဆိုတာ သိခြင့္မရေစခဲ့တာ ဘဝင္မက်စရာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္က ပညာရွင္ေတြသာ အခ်င္းခ်င္း မသတ္ခဲ့ရင္ ခုခ်ိန္ဆို ဘယ္ေလာက္မ်ား တိုးတက္ေနလိုက္ေလမလဲ ေတြးမိရင္လဲ ႏွေမ်ာစရာပါ အဲဒီေခတ္ကေတာင္ ဒီလို စက္ရုပ္မ်ိဳးလုပ္ႏိုင္ခဲ့ေသးေတာ့ ခုေခတ္မွာ လကမၻာေပၚကို တက္ေနတဲ့ ရိုေဘာ့ေတြ လူသားနဲ႔ ထပ္တူနီးပါး တူေနတဲ့ ရိုေဘာ့ေတြ တီထြင္လာႏိုင္တာ ေနာက္က်တယ္လို႔ေတာင္ ဆိုလိုက္ခ်င္တယ္ဗ်ာ။ ။

9 Comments:

Tea said...

ေရွးသမိုင္း ကမုိ႕သာ.. စံုေနတာပဲ.. ေၾကာက္စရာ.. ျမန္မာျပည္မွာ အခုထြင္ခုိင္းလုိ္က္ရင္ေကာင္းမယ္။ အဲ့ဒါေတြထက္ပိုေကာင္းေအာင္.. အခုေတာ့ ဂ်စ္ကားေတာင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ မွ မွာယူျပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ျပန္လည္တပ္ဆင္ေနရေသးတယ္။

Unknown said...

where can u find out acient robort artical.It's a history or story.Before I never hear about that.I'm appreciated ur afford..

Burmese Gold Bull said...

hey

u believe in these robot stories?

at that time, if they made robot, im sure they could make automatic-powered wagons and many other things.

Anonymous said...

စိတ္၀င္စားစရာ စက္ရုပ္အေၾကာင္းေလး ဖတ္ရွဳသြားတယ္ေနာ္
ဆုေလးဘာေလးရေအာင္
ဘာဂ်ာ မွဳတ္ခဲ့ေနာ္
ဆုလည္းရပါေစလို႔....

lwansay said...

စိတ္ဝင္စားဖုိ႔ေကာင္းတယ္ သယ္ရင္းေရ ...
ဆက္ေရးပါဦး ...

ေရႊျပည္သူ (ShwePyiThu) said...

ေတာ္ေတာ္ေလးကို စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ အသံကို ဖမ္းထားႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ ေက်ာက္တံုးေတြကိုေတာ့ စိတ္အ၀င္စားဆံုးပါပဲ။ မွ်ေ၀ေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ေမာင္ေလး။

Layma said...

စေကၠာမ ဆိုတဲ့ ရုပ္ရွင္ေတာင္ ရိွေသးတယ္ေလဟာ..။

Anonymous said...

ဗဟုသုတ အမ်ားႀကီးယူသြားပါတယ္။

ေမာင္ထုဆစ္ေသာ "ပန္းေလး" said...

ျမန္မာေတြ မညံ့ပါဘူး အေျခအေနေပးတဲ့ တစ္ေန႕
ဖိုးဆိတ္ျဖဴေလးေတာင္ တစ္ခုခု သီထြင္နုိုင္မွာ
I have confidence on you.